Det kom en kommentar från en musse

juli 8, 2009 at 7:28 f m (Uncategorized)


”Hej.. 🙂
Ni är allt roliga, troende är inte rädda för djinn… -.- De är icke-troende som är rädda för dessa djinn. Då vi söker skydd från djinn som samarbetar med satan på samma vis som vi söker skydd från allt ont från Allah, så betyder det inte att vi fruktar djinn. Nej. Djinn är skapat av eld och vi människor av lera. Djinn är inget att vara rädd för, de försvinner så fort man läser Koranen.

Jag undrar en vidare sak, har ni ens något liv? Eller varför har ni denna helt onödiga sidan?”

Så tycker konvertiten Amanda. Anledningen till att jag inte släpper genom det vanligt är att nya kommentatorer bara blir modererade första gången. Har jag en gång släppt igenom dem så är det fritt fram att spamma med dumheter sedan. Förvisso föredrar jag free speech men tar ändå det säkra för det osäkra. Det finns en minnesvärd replik i David Cronenbergs kult-klassiker Scanners: I have these friends. I don’t want them, but I have them. Jag kan mycket väl tänka mig att dom som driver Politiskt Inkorrekt känner ungefär så där över den där PK-Jan. Så därför får ni nöja er med att få era kommentarer i lite ovanlig form. Har ingen lust att ha er på halsen ad infinitum…

3 kommentarer

  1. smileth said,

    Ja, det finns faktiskt muslimer som är rädda för djinner, därför måste de samarbeta med Allah och göra alla ritualer vid bönerna och ha slöja och gå på toa rätt. Menar de på fullaste allvar att de gör allt detta av enbart fria viljan, då är man ganska så manisk skulle jag vilja säga. Att inte kunna ligga på ett sjukhus utan att sängen är riktad mot Mecka då man ber så personalen har full upp att vända på sängarna, osv osv
    Det kanske är Allah själva de är rädda för egentligen

  2. Robin_Shadowes said,

    Det mest märkliga är att detta handlar om en konvertit. Även i inlägget längre ned, där jag lånar citat är från en annan konvertit-blogg. Mycket märkligt också är hur fort även dessa konvertiter tycks bli arabiserade. Kolla in henne Meddies blogg, det är en salig blandning av svenska och arabiska. Mer som ett s k pidgin-språk än svenska egentligen och vad jag försått så konverterade hon så sent som 2006 och är redan nu fullt assimilerad utav borgerna. Till vår svenska folktro hör ju mer troll, tomtar, Näcken, rået o dyl. Och det lär ju vara ytterst få som tror på dessa numera. Djinnerna däremot är inte bara främmande för vår kultur, men dom sväljer tydligen även arabernas vidskepelse med hull och hår när dom ”reverterar”.

    Sedan är det ju en annan sak att man kan ha ett visst nöje av sagor som Tusen och en natt. Såg härom månaden mini-serien Arabian Nights med bl a Rufus Sewell som Ali Baba, Andy Serkis som hans bror och Jason Scott Lee som Alladdin. Ingen stor konst men klart godkänt som popcorn-underhållning. Har inte läst boken sedan jag var barn men har för mig att den var rätt spännande. Kan även rekommendera serie-albumet New Tales of Arabian Nights som är en fristående fortsättning på berättelsen om Sinbad och berättar om hans åttonde och sista resa. Finns inte utgiven på svenska vad jag vet. Men att insupa sådant som ren underhållning och att tro på det som ren sanning är ju två helt olika saker.

  3. Robin_Shadowes said,

    LOL kollade på Amazon för skojs skull. Den finns för $75!!! Man har tydligen en riktig liten dyrgrip där.

    http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B000M7AJKW/ref=sr_1_olp_1?ie=UTF8&s=books&qid=1247098115&sr=8-1

Kommentera

