En ny djinn-historia poppar upp

juli 14, 2009 at 9:27 e m (Uncategorized)


genielamp

Vet inte riktigt vad som händer just nu faktiskt. Mycket med djinner just nu verkar det som. Och inte bara är det våra konvertiter som bekymrar sig här i, den ännu ett tag till civiliserade världen men den här historian kommer från Bangla Desh. Vad har jag då lärt mig av detta? Tror jag får lägga upp en speciell kurs i Djinn-kunskap här på skolan. Glöm ej att skicka in era ansökningar till höstens kurser och att kontakta CSN (syftar ej på Crosby, Stills & Nash här, sådant är ju haram här på skolan :)), bara säg att ni är musslor så kastar dom pengarna över er.

Police in northern Bangladesh said they have arrested dozens of swindlers who conned people out of their money by calling them on mobile phones and pretending to be genies with supernatural powers.

”It has become an epidemic here,” said Farhad bin Imrul Kayes, police chief of Gobindaganj district.

”In the last three months alone we have arrested 24 of these so-called ‘kings of genies’, some of whom have even become rich in just a year,” he told AFP.

The scammers would gather personal information about their victims beforehand, call them and speak ”in a tone similar to Arabic,” Kayes said.

Resten står här:

http://www.alarabiya.net/articles/2009/07/13/78589.html

5 kommentarer

  1. Smileth said,

    Ja, starta genast upp en sådan kurs, snälla rektorn! Du vet ju att änglarna avlyssnar allting och djinnerna bråkar, det krävs en hel del bönder och annat för att hålla allt i schack, så en kurs om muslimska andeväsen är på sin plats!

  2. robinshadowes said,

    Already done. Kanske man kan hoppas att Maddie och Amanda söker in men dom verkar vara lite förgrömmad på mig just nu hehe… Dom verkar tycka att jag är en stor lögnhals men det är inte alls så jag själv ser på saken. Så som jag ser det fick dom bara en dos av sin egen meducin, d v s lite taqyyia och ett par droppar kitman. Men då verkar dom gå i taket när förhållandet är det omvända. Tydligen får bara dom rättrogna använda sig av dessa metoder och bara mot grisar och apor a k a kufr.

  3. Djinner härjar i mobiltelefoner i Bangladesh « Varjager’s Weblog said,

    […] En ny djinn-historia poppar upp, Raketforskarhögskolan […]

  4. smileth said,

    Bönder, nu är jag trött, kanske krävs det bönder också…
    jag menade böner…
    kanske dags för mig att be godnattbön…suck!:)

  5. smileth said,

    Du är bäst, Robin, du är oslagbar!

Kommentera

